Læring og deltagerforudsætninger
Er du optaget af at vejlede elever på den bedste måde, så du fremmer deres læring og motivation? På modulet Læring og deltager- forudsætninger udvikler du dine kompetencer til at undersøge og forstå den enkelte elev.
Du lærer hvordan psykologiske og kulturelle faktorer påvirker den enkelte elevs læring, og får redskaber til at planlægge individuelt tilrettelagte læringsforløb.

Vælg dit hold
By | Datoer | kursusdage | Tilmeldingsfrist | ||
---|---|---|---|---|---|
Aarhus i SOSU Østjylland - Afd. Aarhus Hedeager 33 Aarhus | 25.09.25 - 24.11.25 | 10 Vis datoer i torsdag 25.09.25 tirsdag 30.09.25 onsdag 01.10.25 tirsdag 07.10.25 onsdag 08.10.25 onsdag 29.10.25 tirsdag 04.11.25 tirsdag 11.11.25 mandag 17.11.25 mandag 24.11.25 | 21.08.25 | Tilmeld |
Bliv klogere på kurset
Efter uddannelsen kan du vurdere problemstillinger, som knytter sig til læring, og anvende konkrete redskaber til at udvikle din vejledningspraksis. Du opnår viden om, hvordan psykologiske, sociale og kulturelle faktorer skaber betingelser for læring og kompetencer i at planlægge og gennemføre differentieret vejledning.
På SOSU Østjylland sætter vi en ære i at tilrettelægge praksisnær og anvendelig undervisning, som tager udgangspunkt i dine erfaringer og udfordringer.
Med dette modul får du:
- indsigt i nyere læringsteori
- analyseredskaber til at forstå læringsforudsætninger, læringsmodstand og motivation
- praksisnære metoder til at til-rettelægge differentieret vejledning og læringsforløb
- kendskab til psykologiske og sociale vilkår for læring og udvikling
Modulet afsluttes med eksamen, som består af en praksisfortælling med teoretisk refleksion og en faglig dialog.
Målgruppe
Modulet er for dig, som har erfaring som oplæringsvejleder og ønsker at styrke dine faglige, teoretiske og sociale kompetencer, så du kan imødekomme og fremme læring for mange forskellige elever.