Neuropædagogik som redskab i pæd. arbejde
På uddannelsen lærer du at anvende en neuropædagogisk tilgang som et redskab i det pædagogiske arbejde med børn, unge og voksne.

Bliv klogere på kurset
Uddannelsen giver dig et indblik i hjernens udvikling og funktion.
Du får viden om betydningen af at tage afsæt i den enkeltes konkrete udviklingsbehov, og får øvelse i at reflektere over betydningen af din kommunikation og dine handlinger i mødte med en anden.
Efter uddannelsen kan du:
- Anvende en neuropædagogisk tilgang som et redskab i det pædagogiske arbejde med børn, unge og voksne.
- Observere barnet/den unge/borgeren med udgangspunkt i et grund-læggende kendskab til hjernens funktioner, samt anvende denne viden i det pædagogiske arbejde.
- Tage afsæt i den enkeltes forudsætninger, udviklingsbehov og -muligheder samt reflektere over din egen adfærd i samspillet med barnet/den unge/ borgeren.
- Videregive relevante observationer til kolleger, pårørende og andre professionelle omkring barnet/den unge/den voksne.
Målgruppe
Uddannelsen henvender sig til faglærte og ufaglærte medarbejdere, der varetager pædagogisk arbejde for og med
børn, unge, voksne og ældre — herunder ældre med demens.
Medarbejderne kan eksempelvis være pædagogiske assistenter, dagplejere, medhjælpere, social- og sundhedshjælpere og -assistenter, m.fl.
Brancher
Socialpsykiatri og fysisk/psykisk handicap
Pædagogisk arbejde med børn og unge
Omsorg og pleje i det kommunale sundhedsvæsen
Fagkode: 44859 Neuropædagogik som redskab i pæd. arbejde