Simulation som pædagogisk metode
Efter uddannelsen kan du tilrettelægge, gennemføre og evaluere simulation som pædagogisk metode.
Du lærer at udvælge praksisnære situationer, hvor anvendelsen af simulation som pædagogisk metode bidrager til elevernes refleksion og læring.
Du kan også stilladsere elevernes læring i det 3. læringsrum.

Vælg dit hold
By | Datoer | kursusdage | Tilmeldingsfrist | ||
---|---|---|---|---|---|
Aarhus i SOSU Østjylland - Afd. Aarhus Hedeager 33 Aarhus | 08.04.26 - 23.04.26 | 5 Vis datoer i onsdag 08.04.26 torsdag 09.04.26 tirsdag 21.04.26 onsdag 22.04.26 torsdag 23.04.26 | 11.03.26 |
Bliv klogere på kurset
Efter endt uddannelse kan du:
- anvende det 3. læringsrum - simulation som pædagogisk metode til at rammesætte og facilitere elevens refleksion og læring.
- identificere elevens læringsforudsætninger og skabe et trygt læringsmiljø med henblik på differentiering i simulationsforløb.
- ved bevidst brug af kommunikation i simulation som pædagogisk metode, understøtte elevens refleksion over egen og andres praksis.
- anvende debriefing i simulation som pædagogisk metode til facilitering af elevens læring, evne til selvevaluering og udvikling af faglig identitet.
- med afsæt i rollen som facilitator i simulation som pædagogisk metode, reflektere over, vurdere og formidle eget fagprofessionelle arbejde.
- identificere praksisnære situationer og udarbejde storyboards, der understøtter elevens udvikling af erhvervsfaglige kompetencer.
- bidrage til udvikling af arbejdspladsens læringsmiljø ved brug af det 3. læringsrum - simulation som pædagogisk metode.
Målgruppe
Uddannelsen er målrettet pædagogiske assistenter, social- og sundhedshjælpere og social- og sundhedsassistenter, der har basisuddannelsen som oplæringsvejleder eller tilsvarende efteruddannelse, samt erfaring med oplæring af elever i praksis.
Sekundært medarbejdere, der kan få berøring med simulation i praksis indenfor det sundhedsfaglige eller pædagogiske område.
Brancher
2222 Ældrepleje, sygepleje og sundhed i kommunalt regi
20952 Simulation som pædagogisk metode